Home »
Goed nieuws voor medewerkers en werkgevers: de onbelaste reiskostenvergoeding mag met terugwerkende kracht per 1 januari 2026 omhoog naar € 0,25 per kilometer.
Afgelopen week is hierover een officieel besluit gepubliceerd. Tot nu toe mochten werkgevers maximaal € 0,23 per kilometer onbelast vergoeden voor zakelijke ritten en woon-werkkilometers.
Dat wordt nu € 0,25.
Belangrijk om te weten: werkgevers zijn niet verplicht om dit aan te passen. Het is dus slim om eerst goed te kijken naar de arbeidsvoorwaarden, cao-afspraken en de verwerking in de salarisadministratie.
Voor medewerkers kan deze verhoging netto nét wat extra opleveren. Voor werkgevers betekent het vooral een bewuste keuze maken én zorgen dat alles administratief goed verwerkt wordt.
De verhoging komt er omdat brandstof- en energiekosten al langere tijd hoog zijn. Met deze maatregel wil het kabinet medewerkers extra ondersteunen in hun dagelijkse reiskosten.
Benieuwd wat dit voor jouw organisatie betekent? Wij denken graag met je mee over de mogelijkheden.
Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!